ELS OBJECTIUS MÉS RECOMANATS

Posted On By unaltrepuntdevistapc

Coses a tenir en compte a l'hora de comprar un objectiu rèflex

a) El meu pressupost

Els següents criteris són importants però si no tinc diners que costa un objectiu no anem a cap costat. Abans de posar-me a buscar un objectiu hem de tenir clar el pressupost que tenim per comprar unobjectiu. Això ens permet descartar aquells objectius que se’ns en va de preu àmpliament. 

b) El tipus de fotografia que més m'agrada

Escollir un objectiu es basa principalment en el tipus de fotografia per la cual utilitzar. No te molt de sentit buscar un objectiu macro si el nostre objectiu en les fotos son els paisatges. 

c) Llum, molta llum

Baixar la quantitat de llum en una fotografia és una cosa relativament simple. Augmentar-la és molt més complicat. Al mercat hi ha objectius que capten més llum i altres que l’capten menys. Sempre em fixo en els quals poden agafar més llum perquè això posteriorment em dóna una flexibilitat tremenda a l’hora de fer fotos. El tema de la quantitat de llum que un objectiu pot absorbir té a veure amb el diafragma o obertura de l’objectiu. Com més gran sigui l’obertura, com deus imaginar, més llum entrarà. Sembla una ximpleria però els objectius més assequibles, comuns i corrents solen tenir una obertura relativament petita. Els bons tenen obertures més àmplies i són una passada perquè pots fer fotos en moments de relativament poca llum i no passa res, la foto et surt perfectament il·luminada. Aquesta mateixa foto amb un objectiu barat o dolent et sortiria molt més fosca, t’hauries de menjar el cap per il·luminar-, jugar amb els ajustaments manuals de la càmera per configurar una velocitat d’obturació més lenta, pensant que així captes més llum, però clar , t’acaba sortint-les moguda. O potser has de tocar l’ISO per aconseguir aquesta foto il·luminada que busques, però clar, amb un ISO molt alt, a més de captar llum captes soroll, molt soroll.
Al que vaig, un objectiu d’obertura gran és la millor eina que pots incorporar a la teva equip fotogràfic. Et donarà tota la llum que necessitis i et estalviarà més d’un maldecap a l’hora d’ajustar la càmera per posteriorment disparar-les.

d) Les valoracions d'altres usuaris

Les valoracions dels altres usuaris es molt importants quan tenim varis objectius en ment, tampoc podem comprar els objectius casi en el moment quan surten en el mercat. S’ha de saber esperar i veure les opinions o les valoracions que hi ha en les botigues online com Amazon o qualsevol botiga. Sempre quan es compra un objectiu l’idea seria que la seva valoració estigues sobre el 4 o 4,5 sobre 5. Si només té 3 estrelles o menys, s’hauria de plantejar si val la pena. 

Perquè les valoracions tinguin un gran pes no val que les valoracions nomès es basin en 4 o 5 usuaris, haurien de tenir bastants usuaris que posin la mateix valoració com per exemple de 50 a 100 persones seria una valoració “sòlida”. 

Aqui tenim un exemple: 

· Aqui tens un objectiu de 18-55 mm, és l’estandard que et ve amb les càmeres rèflex Nikon generalment. 

Nikon 18-55mm f / 3.5-5.6G AF-S VR DX – Objectiu per Nikon F (distància focal 27-83mm, obertura f / 3.5, estabilitzador, diàmetre: 52mm) color negre

2/5

Preu - 171

i aquí, el 50mm f / 1.8 (un gran objectiu, amb resultats IMPRESSIONANTS). Fixa’t en la quantitat d’estrelles que té. Fixa’t en el nombre de compradors que l’han valorat, i finalment, fixa’t en el seu preu i compara-ho amb l’objectiu anterior que t’acabo de mostrar.

Nikon AF-S 50mm F1.8 G – Objetivo para Nikon (distancia focal fija 50mm, apertura f/1.8) color negro – Versión Europea

4/5

Preu - 214,60€

Els 4 objectius més recomanats

Podria haver començat l’article per aquí. Et conte els objectius que més m’agraden i llest, però volia compartir amb tu els meus criteris personals de selecció i que així tu també entenguis per què un objectiu i no un altre. Dit això, et presento la meva selecció d’objectius rèflex més recomanats, amb enllaços a la versió adequada per la teva marca de càmera rèflex sempre que els aconsegueixi trobar

1) El 50mm f / 1.4 (el Rei dels Objectius)

Això al final té a veure amb el tipus de fotografia que a mi m’agrada, que és fotografia de retrats, fotografia d’objectes amb el fons molt desenfocat, detalls de la natura. Amb ell s’aconsegueixen resultats fascinants 

Fotografies presses amb la 50 mm

2) El Gran Angular de Tokina

Meravellós gran angular, perfecte per a amants del paisatge. El Tokina 11-16mm f / 2.8 t’ofereix la combinació perfecta de distància focal, obertura, versatilitat, preu, i qualitat de construcció. Té una distància focal que va dels 11 als 16mm, la qual cosa et permet capturar amplis angles de visió. És una passada perquè, si ho poses en 11mm, gairebé treus en l’enquadrament al teu acompanyant que està al teu costat, pràcticament al nivell de la càmera o gairebé gairebé darrere d’ella. ¿Que et sembla que 11mm són massa poca distància focal? Col·loca en els 14 o 16mm i ja estàs en un angle de visió molt més tancat.

Trobar objectius de tipus gran angular mai va ser un problema. N’hi ha de totes les marques. El problema és trobar un que permeti captar una bonica quantitat de llum. ¿Recordes que la fotografia era principalment llum? El Tokina respon aquesta necessitat amb escreix, gràcies a la seva obertura de diafragma de f / 2.8. Més avall et poso alguns exemples de fotografies preses amb ell i són al·lucinants.

Per fer-te amb un objectiu d’aquestes característiques tens alternatives pròpies de Nikon i de les altres marques. Tokina és una marca que produeix objectius per a la majoria de les càmeres rèflex, i amb una qualitat més que respectable. Personalment m’inclino pel gran angular de Tokina perquè per poc que ho comparis amb l’objectiu de la pròpia marca, guanya amb escreix. Si vull agafar-me el de Nikon tinc el 10-24mm que em limita a una obertura de només f / 3.5 (menys llum) i pel que he de pagar bastant més (850 euros el de Nikon, 550 euros el Tokina).

Ah, una última cosa, aquest gran angular de Tokina té opinions molt positives en Amazon Espanya però són molt poques. Comprovant-a Amazon dels Estats Units veus que té centenars d’opinions amb una puntuació molt alta, la qual cosa l’avala com una gran opció.

Fotografies presses amb el Tokina 11-16mm f / 2.8

3) Zoom, Sweet Zoom

Una de les petites obsessions del fotògraf acabat d’aterrar al món rèflex és aconseguir un objectiu amb el major nivell de zoom possible. Em sembla que és una “costum” que arrosseguem de la nostra etapa de càmera digital compacta o bridge. Amb les compactes digitals les opcions creatives són tremendament limitades, no pots jugar amb la velocitat de tret ni amb l’obertura, així que et limites a fer zoom per endavant i cap enrere, et diverteixes perseguint gent al carrer amb el teu zoom, apropant-te el més que pots a aquella finestra oa aquesta branca d’arbre, i dispares-les. El món rèflex és diferent, és més ric en possibilitats creatives, el tema zoom es relega a un pla menor, a més, la construcció i mecànica de les lents de les càmeres rèflex és diferent, el seu funcionament és diferent al de les càmeres compactes,

Al mercat hi ha un munt d’objectius zoom, la majoria d’ells cobreixen un bon rang de distància focal. Com sempre, aquí la meva preferència va cap als objectius que menor rang de distàncies focals ofereixen. Per posar-te un exemple, entre un 18-105mm i un 18-300mm, em quedaria clarament amb el primer, ja que, en cobrir un rang menor, la seva òptica és molt més especialitzada precisament en aquest rang, a diferència del 18-300mm que porta una òptica una mica “comodí”, pel fet que ha de valer tant per a fotos a 18mm com a 300 mm. Res millor per descriure aquest concepte que la dita popular “el que molt abasta, poc estreny” .

El meu zoom recomanat és el Tamron 70-200mm f / 2.8. Té un rang de distància focal relativament reduït, la qual cosa el converteix en un especialista en aquesta distància focal si el que busques és fotografiar amb distàncies de 70 a 200 mm. Té una característica molt destacada i és l’obertura de diafragma d’uns generosos f / 2.8 amb els quals pots captar immenses quantitats de llum. L’habitual en els objectius zoom és trobar obertures de f / 4.5 cap amunt (recorda que com més petit sigui el nombre f /, més gran serà l’obertura i per tant més llum podràs captar).

Fotografies presses amb el Tamron 70-200mm f / 2.8

4) Objectiu Macro

Per a mi, un objectiu macro ha de tenir el següent:

  • Llum , com més millor, com sempre.
  • Una distància focal relativament llarga. Hi ha objectius Macro de 40 i 50mm però el problema és que, per aconseguir una fotografia macro amb ells t’has de apropar moltíssim al subjecte o objecte. Això fa que la foto tingui una perspectiva òptica alguna cosa rara, a part de tapar la llum amb el teu cos en haver de acostar-te físicament massa al subjecte. Per tant, macro sí, però si pot ser amb distància focal llarga millor. A partir de 70 o 80mm estaria bé. 100mm seria ideal.
  • Preu correcte . Els objectius macros normalment es disparen de preu i es planten fàcilment en els 1.000 euros. Així que, com més assequible sigui el preu, millor.

Aplicant aquests criteris, el  Nikon de 105mm de f / 2.8  per exemple hagués estat ideal si no fos pel seu preu de més de 800 euros, així que no t’ho recomano a no ser que siguis un professional de la fotografia macro i estiguis ja familiaritzat amb ell. El Sigma 105mm f / 2.8  ofereix resultats espectaculars i et permet aconseguir un bonic estalvi. Les següents fotografies donen testimoni de la qualitat de l’objectiu.

Fotografies presses amb el Sigma 105mm f / 2.8